Jak możemy dodatkowo zadbać o zdrowie naszego dziecka

W jaki sposób możemy zadbać dodatkowo o zdrowie naszego dziecka, dla którego odpowiednia dieta, odpowiednie odżywianie i aktywność fizyczna są tak ważne? Przede wszystkim, zwracajmy uwagę na to, co nasze dziecko robi każdego dnia. Czasy, kiedy uczniowie szkół podstawowych spędzali całe dnie na podwórku ganiając za piłką w lato, zimą lepiąc bałwany i hasając po śniegu, minęły chyba bezpowrotnie. Nasze dzieci zamiast zdrowego biegania po podwórku, wolą często wybierać przesiadywanie przed komputerem lub grami, które podłączamy do telewizora.

Zdrowie dziecka a internet

Zamiast czytania książek wolą czytać coś w Internecie, czym narażają swój wzrok. Często siedzenie długo przed komputerem może być również szkodliwe nie tylko dla zdrowia oczu, ale i zdrowia kręgosłupa. Aby zachęcić swoje dziecko do aktywności, jakiejkolwiek, niekoniecznie w formie skomplikowanego sportu, za którym nie będzie przepadało, musisz dać mu dobry przykład i sam zacząć się ruszać. Wspólna wyprawa na basen od czasu do czasu, na łyżwy, na długi spacer z psem, może być przyjemnością a jednocześnie inwestycją w zdrowie.

Zdrowe i pożyteczne dla dziecka - jak to połączyć

Wyobraź sobie, że zabierasz swoje dziecko na długi spacer do parku i opowiadasz mu o tym, co dzieje się w ekosystemie środowiska na co dzień. Jak oddychają i jak odżywiają się rośliny, co jest dla nich zdrowe a co nie, jakie żyjątka można spotkać w zadrzewionych miejscach i tak dalej. Podobnie, jeśli chodzi o dietę. Zamiast dawać dziecku codziennie kilku groszy na śniadanie w szkole, postaw na przygotowywanie mu posiłków osobiście. Gwarantujemy, że dla zdrowia Twojego dziecka znacznie korzystniejsza będzie przygotowana wcześniej w domu bułka z sałatą, serem i pomidorem, albo z szynką i rzodkiewką, niż batonik, który dziecko kupi sobie w sklepiku szkolnym, kiedy poczuje głód.

Zdrowa dieta dla dziecka - co dzieci powinny jeść

Stawiaj na zdrowe produkty, które są bardzo istotne dla rozwoju Twojego dziecka, przede wszystkim na białko, na warzywa, owoce oraz pieczywo, które będzie prawdziwym pełno zbożowym i pełnowartościowym pieczywem, nie przypominającą wydmuszkę papkę.

2 minuty