Dla czego sport to zdrowie? Jaki sport wybrać dla siebie?

Chciałbyś zacząć uprawiać sport, jednak zawsze jakoś udaje Ci się znaleźć pretekst do tego, żeby jednak zostać w domu i nie ćwiczyć? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, jak możesz podpuścić delikatnie samego siebie, żeby zadbać o swoje zdrowie i wreszcie zacząć się ruszać! Po pierwsze, przygotuj sobie kartkę papieru i długopis i zapisz na niej, dlaczego chciałbyś zacząć uprawiać sport. Wymień wszystkie powody, które przychodzą Ci do głowy, nawet takie, których nie chciałbyś zdradzać innym, na przykład: chcesz schudnąć, zazdrościsz sąsiadowi że ma lepsze ciało do Ciebie, czujesz się nieatrakcyjnie, masz wrażenie że od jakiegoś czasu się starzejesz, z rozrzewnieniem wspominasz czasy szkoły gdy regularnie odbywały się lekcje wuefu na świeżym powietrzu

Trudne początki uprawiania sportu?

Wymień dosłownie wszystko, co tylko przyjdzie Ci do głowy, jednak tylko to, co jest zgodne z prawdą. Po drugiej strony kartki napisz, dlaczego do tej pory nie zacząłeś uprawiać sportu. Założymy się, że odpowiesz sobie szczerze, że z lenistwa. Brak czasu to nie wymówka, która ma uzasadnienie w większości przypadków. Kiedy już masz wypisane wszystkie powody, obiecaj sobie, że zadbasz o zdrowie i zaczniesz ćwiczyć. Jeśli nie wiesz, jaki sport jest dla Ciebie, zrób sobie listę zajęć, jakie przychodzą Ci do głowy: bieganie, pływanie, nordic walking, wspinaczka, fitness, taniec towarzyski, siłownia, jazda na łyżwach. Następnie wyznacz sobie do każdego z wymienionych przez siebie sportów jeden dzień.

Jak zaplanować uprawianie sportu?

Realizuj swój plan po kolei: jednego dnia bieganie, innego pływanie i tak dalej. Po zrealizowaniu wszystkich punktów (z pewnością już po tym etapie będziesz czuł, że zrobiłeś coś dobrego dla swojego zdrowia), zastanów się która z tych aktywności odpowiadała Ci najbardziej i którą chcesz zacząć uprawiać regularnie. Poszukaj w sieci informacji na temat forów, stron www, na których możesz porozmawiać z osobami, które również uprawiają wybrany przez Ciebie sport. Zainwestuj w odpowiedni strój, wyznacz sobie godziny na uprawianie aktywności i ruszaj do boju o lepszą kondycję, lepsze samopoczucie i lepsze zdrowie!

Jaki sport wybrać, by zadbać o kondycję i zdrowie?

Sport, to dla nas przede wszystkim aktywność, którą uprawiamy, aby zadbać o swoje zdrowie i kondycję fizyczną, by zachować formę. Jednak czasami trudno jest nam się zmobilizować do rozpoczęcia aktywności, kiedy mieliśmy od niej dłuższą przerwę. Statystycznie, większość Polaków nie uprawia regularnie i systematycznie sportu po ukończeniu szkoły, gdy kończy się czas obowiązkowych zajęć z wychowania fizycznego. Dlaczego? Po pierwsze tłumaczymy się brakiem czasu, po drugie brakiem pieniędzy a po trzecie po prostu nam się nie chce. Jaki sport wybrać, by zadbać o swoje zdrowie? Co wybrać, jeśli od dawna nie mieliśmy do czynienia z żadnym sportem?Proponujemy wybrać coś, co nie tylko będzie mogło zapewnić nam lepszą kondycję i lepsze samopoczucie w sensie fizycznym. Proponujemy poszukać takiej dyscypliny sportu lub takiej aktywności, która będzie dla nas przyjemnością.

Długo nie uprawialiśmy sportu ale chcemy zacząć?

Czasami nie dostrzegamy wokół siebie możliwości, które są bardzo proste, pewne, sprawdzone i przede wszystkim dostępne. Jeśli dawno nie uprawiałeś sportu a chciałbyś się wreszcie rozruszać dla zdrowia, proponujemy zacząć od coraz popularniejszego ostatnio w Polsce nordic walkingu. To nie prawda, że spacery i marsze z kijkami w rękach, to sport dla starszych osób, które nie mają możliwości uprawiać innej aktywności fizycznej. To sport dla każdego i w dodatku to sport, który jest bardzo zdrowy! Jeśli mieszkasz na wsi lub na uboczach miasta, możesz śmiało poszukać swoich własnych szlaków, które będziesz przemieszczać każdego dnia. Nie musisz chodzić tempem Roberta Korzeniowskiego, możesz wybierać się na powolne, ale intensywne i dłuższe spacery każdego dnia. Jeśli mieszkasz w centrum miasta, z pewnością znajdziesz park lub ścieżkę spacerowo-rowerową, po której będziesz mógł maszerować z kijami.

Spacer jako element sportu

Tego typu spacery codziennie, to nie tylko spacer do konkretnego miejsca i z z powrotem. To przede wszystkim droga po lepsze zdrowie. Jeśli nie nordic walking, rozejrzyj się wśród mnóstwa innych dyscyplin, które mogą Cię zainteresować i które będą sprawiały Ci przyjemność. Codzienna aktywność to jedna z najlepszych rzeczy, jakie możemy zrobić dla swojego organizmu, dla siebie, dla swojego zdrowia.

3 minuty